Veelgestelde vragen
Advies en uitleg over verzekeringen
Inloggen Mijn De Internationale
Dekking en voorwaarden
Premie en betalingen
Schade of conflict melden
Alarmnummers
Wijzigen en Opzeggen
Vragen over Reisverzekeringen
• Confirmation of Travel Insurance
Vragen over Rechtsbijstandverzekeringen
Vragen over Woon Pakket
Advies en uitleg over verzekeringen
De Internationale geeft geen advies. Klanten van De Internationale maken zelf hun keuze. De dienstverlening van De Internationale is op basis van "Execution Only". Dat wil zeggen dat De Internationale alleen jouw verzoeken m.b.t. tot een verzekeringsproduct uitvoert, zoals een aanvraag, wijziging, schadeclaim en dergelijke. Via deze website kun je alle relevante informatie en uitleg vinden om je afwegingen te maken. Mocht je toch advies of extra uitleg willen, raadpleeg dan een verzekeringsadviseur of een andere deskundige.
Inloggen Mijn De Internationale
Hoe kan ik inloggen op "Mijn De Internationale"?
Hiervoor registreer je jezelf eerst eenmalig op de Registratiepagina. Hiervoor gebruik je het e-mailadres waarmee je je verzekering hebt aangevraagd. Check eventueel je spambox indien je geen bevestiging ontvangt. Vervolgens kun je inloggen en word je begeleid in de vervolgstappen.
Dekking en voorwaarden
Waar kan ik mijn polis inzien?
Je kunt je polisblad inzien via je "Mijn De Internationale".
Waar vind ik mijn voorwaarden?
De voorwaarden van je verzekering staan op de pagina "Documenten". Op je polisblad staat de voor jou geldende versie vermeld. Deze vind je via "Mijn De Internationale"
Ik heb een vraag over de dekking van de verzekering. Waar kan ik die stellen?
De Internationale geeft geen advies en we gaan er van uit dat je je eigen onderzoek doet en keuzes maakt. De voorwaarden van de verzekering staan op de pagina "Documenten". Wil je meer weten, kijk dan op "Privacy en Dienstverlening".
Heb je al een verzekering bij ons? Op het polisblad staan de door jou gekozen dekkingen en de geldende versie van de voorwaarden. Je kunt je polisblad inzien via je "Mijn De Internationale".
Kom je er echt niet uit, stuur dan een email naar klantenservice@deinternationale.nl met daarin je vraag.
Premie en betalingen
Premie en betaling
De premiebetaling vindt maandelijks plaats via automatische incasso. Wij incasseren op de 1e of de 15e van de maand. Jouw premiebetaling vindt op één van deze momenten plaats.
Achterstand premiebetaling
Indien wij jouw premie niet kunnen incasseren, sturen we jouw een verzoek de premie alsnog over te maken. Indien wij de premie daarna nog steeds niet hebben ontvangen, kunnen wij jouw verzekering beëindigen.
Pakketkorting
De Internationale biedt geen pakketkorting indien je meerdere verzekeringen bij ons hebt. Wij proberen elke verzekering zo scherp mogelijk aan te bieden en vinden het natuurlijk fijn dat je meerdere verzekeringen bij ons onderbrengt. Het biedt ons echter geen kostenvoordeel dat we terug zouden kunnen geven in de vorm van pakketkorting.
Schade of conflict melden
Indien je een schade of een conflict wilt melden, doe je dat via Mijn De Internationale. Klik op de knop "Bekijken" waarna je de knop "Schade melden" of "Conflict melden" ziet. De rest wijst zich vanzelf. Nadat je de melding hebt gedaan, pakken wij deze zo snel mogelijk op.
Alarmnummers
Reisverzekeringen
Heb je een noodgeval waarbij je hulp nodig hebt? Dan bel je met SOS International +31-(0)20-6515956 (houd je polisnummer bij de hand). Bijvoorbeeld als je plotseling naar het ziekenhuis moet, als je betrokken bent geraakt bij een ongeval of als er iemand in je familie overlijdt.
Twijfel je of je hulp nodig hebt, of omdat je extra kosten moet maken en wil je weten of dit gedekt is? Neem dan contact op met SOS International.
Wanneer hoef je geen contact op te nemen met SOS International?
Bij onpraktische maar minder ernstige zaken, zoals het kwijtraken of diefstal van je handbagage of je gewone bagage, hoef je geen contact op te nemen met SOS International. Je kunt dan het beste aangifte doen bij de politie in je vakantieland. Als je terug bent in Nederland, dien dan je schade in bij De Internationale.
Woonpakket
Is er een acute noodsituatie, zoals een grote brandschade of stormschade aan jouw Woning of Spullen? Bel dan meteen met Dolmans Calamiteiten op
Heb je glasschade? Geef dit dan zo snel mogelijk door. Meld de schade bij De Glaslijn op het gratis nummer
Wijzigen en Opzeggen
Ik wil mijn polis, adres/contactgevens of IBAN wijzigen. Hoe kan ik dat doen?
Je kunt je wijzigingsverzoeken indienen via "Mijn De Internationale"
Ik wil mijn polis opzeggen
Je kunt je polis opzeggen via "Mijn De Internationale"
Ik wil mijn rekeningnummer/IBAN wijzigen
Je kunt IBAN wijzigen via "Mijn De Internationale"
Reisverzekering
Vertraagde en geannuleerde vluchten op Schiphol en andere luchthavens
Confirmation of Travel Insurance
Bijzondere sporten
Wat moet ik doen als mijn bagage niet of te laat aankomt?
Indien de bagage op de reisbestemming niet aankomt dient verzekerde direct aangifte te doen bij de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij of vervoersorganisatie en hiervan een bewijsstuk (PIR) te overleggen aan ons. Zonder dit bewijsstuk gaan wij niet tot vergoeding over.
De verzekerde dient zich te laten informeren over het verwachte moment dat de bagage alsnog op de bestemming aankomt.
Te vergoeden kosten wanneer de bagage te laat of niet aankomt
Het is begrijpelijk dat verzekerden in eerste instantie kleine aankopen doen zoals verzorgingsartikelen, eventueel onder-/nachtkleding en eenvoudige kledingstukken. Mocht(en) de koffer(s) langer op zich laten wachten kan tot maximaal de verzekerde som voor vertraagde bagage aan kleding worden gekocht. Zie het Overzicht Verzekerde Bedragen in de Polisvoorwaarden met daarin de maxima per verzekerde en per polis.
Als duidelijk is dat de koffer(s) in het geheel niet meer terug te traceren is/zijn kan men na terugkomst de oorspronkelijke inhoud van de koffer(s) claimen. De tijdens het verblijf op de vakantiebestemming gekochte artikelen zijn dan verzekerd tot de waarde van de oorspronkelijke inhoud van de koffer(s). Het maximum van deze vergoeding kan nooit het maximum van de verzekeringsdekking overschrijden.
Vertraagde en geannuleerde vluchten op Schiphol en andere luchthavens
In de onderstaande vragen en antwoorden lees je wat dit betekent voor jouw Reisverzekering van De Internationale.
Vlucht gemist door lange wachtrijen
Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist. Ik heb mijn ticket moeten omboeken of heb een nieuw ticket gekocht. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren je contact op te nemen met uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.
Stappenplan voor het verhalen van kosten Bekijk wat je kunt doen voor het verhalen van jouw kosten.
Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik een dag vakantie gemist. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren je contact op te nemen met jouw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.
Stappenplan voor het verhalen van kosten Bekijk wat je kunt doen voor het verhalen van jouw kosten.
Door drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en mis ik een aansluitende vlucht. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is jouw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder jou vertrokken.
Door drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en kan ik mijn huurauto niet ophalen of mis ik een excursie. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is jouw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder jou vertrokken.
Ik heb mijn reis zelf samengesteld. Vanwege de drukte op de luchthaven heb ik mijn vlucht gemist en wil ik de rest van mijn reis annuleren. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Door de drukte is jouw vlucht namelijk niet uitgevallen, maar zonder jou vertrokken.
Stappenplan voor het verhalen van kosten Bekijk wat je kunt doen voor het verhalen van jouw kosten.
Vlucht geannuleerd door drukte
Vanwege de drukte op de luchthaven is mijn vlucht geannuleerd. Ik heb mijn ticket moeten omboeken of heb een nieuw ticket gekocht. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren je contact op te nemen met jouw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.
Stappenplan voor het verhalen van kosten Bekijk wat je kunt doen voor het verhalen van jouw kosten.
Vanwege de drukte op de luchthaven is mijn vlucht geannuleerd en heb ik een dag vakantie gemist. Is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Wij adviseren je contact op te nemen met jouw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.
Stappenplan voor het verhalen van kosten Bekijk wat je kunt doen voor het verhalen van jouw kosten.
Schade gemeld. En nu?
Wanneer ontvang ik een reactie op mijn ingediende schadeclaim?
Helaas is het ook bij ons druk, waardoor het niet altijd lukt binnen tien werkdagen te antwoorden. We zijn je niet vergeten, maar het kan langer duren dan gebruikelijk.
Stappenplan voor het verhalen van schade op de luchthaven
Wanneer is Schiphol of andere luchthaven aan te spreken?
- De luchthaven is verantwoordelijk de activiteiten op de luchthaven. De luchthaven moet, voor zover mogelijk, op tijd maatregelen nemen om chaos, vertragingen en annuleringen te voorkomen.
- Je mag er van uitgaan dat je onder normale omstandigheden je vlucht kunt halen als je op tijd op de luchthaven bent. Mis je de vlucht toch? Dan is de oorzaak van belang. Je moet aantonen dat de luchthaven voor deze oorzaak aansprakelijk is. De luchthaven moet verwijtbaar hebben gehandeld als gevolg waarvan je de vlucht hebt gemist.
Overmacht
- De luchthaven is niet aansprakelijk als er sprake is van overmacht. Er is overmacht als de luchthaven zelf niets aan de vertragingen kan doen, bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden. De luchthaven moet overmacht zelf aantonen.
Wat moet je bewijzen?
- Je moet bewijzen dat de oorzaak van het missen van je vlucht aan de luchthaven te wijten is, bijvoorbeeld door te lange wachttijden bij de door de luchthaven ingeschakelde security check.
- Je moet bewijzen wat jouw schade is. Dat kan de gemiste vlucht zijn, maar ook bijvoorbeeld het hotel waar je nu geen gebruik van kunt maken, een huurauto of andere kosten die nu voor niets zijn gemaakt. Zorg dat je bewijs hebt van gemaakte kosten zoals facturen en betalingen.
- Heb je een vlucht gemist? Dan moet je ook bewijzen dat je op tijd op de luchthaven was. Je treinkaartje of maak een foto van het moment van je aankomst op de luchthaven.
De luchthaven aanspreken
Stel de luchthaven schriftelijk aansprakelijk voor de geleden schade. Geef hierin aan:
- Jouw persoonsgegevens
- vluchtnummer en datum
- reden waarom je de luchthaven aansprakelijk stelt
- bewijs dat je op tijd aanwezig was en
- bewijs van jouw schade
Je kunt hiervoor gebruik maken van deze modelbrief.
Rechtsbijstandverzekering
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem dan contact op met jouw verzekeraar. Zij helpen je bij het neerleggen van een claim bij de luchthaven.
Confirmation of Travel Insurance
Ik heb voor de visumaanvraag van mijn reis een "Confirmation of Travel Insurance" Insurance nodig
Je kunt de "Confirmation of Travel Insurance" aanvragen via "Mijn De Internationale"
Bijzondere sporten
Omdat sommige sporten een hoger risico met zich mee brengen zijn deze niet allemaal verzekerd op jouw reisverzekering. Voor Wintersport kun je een aanvullende dekking sluiten. Ook zijn er sporten die we niet verzekeren. Bij "Documenten" kun je de lijst met bijzondere sporten lezen.”
Vragen over Rechtsbijstand Pakket
Hoe kan ik een conflict melden op mijn rechtsbijstandverzekering?
Je kunt een conflict melden via de knop "Conflict Melden" op de website.
Ik wil informatie over mijn rechtsbijstandverzekering over een, mogelijk, conflict. Hoe doe ik dat?
Lees eerst de Algemene Afspraken en de Verzekeringsafspraken. Deze kun je vinden bij de "Documenten" op website. Indien je een verzekerd conflict hebt (of denkt te hebben) kun je deze melden via de knop "Conflict Melden" op de website. Indien jouw conflict niet verzekerd is, kun je daar ook informatie vinden voor het aanvragen van een eenmalig juridisch advies.
Vragen over Woon Pakket
Mogelijke dekkingscombinaties
Het Woon Pakket bestaat standaard uit Inboedel en Gezinsaansprakelijkheid (AVP). Voor de aanvullende verzekeringen maken we onderscheid tussen huur- en koopwoningen.
Aanvullende dekkingen Koopwoning
- Opstal (woning) inclusief glas. Deze dekking is niet mogelijk voor appartementen
- Glas indien je de Opstal (woning) niet meeverzekerd. Voor appartementen verzekert deze dekking alleen het glas binnenshuis
- Allrisk. Deze dekking geldt voor Inboedel en Opstal (je woning). Voorwaarden Inboedel 2.3; Opstal 4.4.
- Buitenhuisdekking voor kostbare spullen. Voorwaarden Buitenhuisdekking 2.9
Verhuizen / nieuw adres?
Indien je gaat verhuizen naar een andere woning, kun je een nieuw Woonpakket afsluiten. Je huidige Woonpakket kun je vervolgens opzeggen via "Mijn De Internationale" op de door jou gewenste datum.
Wie zijn er verzekerd voor Gezinsaansprakelijkheid (AVP)?
In de polisvoorwaarden kun je lezen wie er verzekerd zijn voor Gezinsaansprakelijkheid (AVP).
Woon Pakket
Het Woon pakket verzekert de spullen in huis en de aansprakelijkheid van je gezin. Aanvullend ook je woning, glas, allrisk en kostbare spullen buitenhuis.
Reisverzekering
Bereken hier je premie en sluit af in een paar minuten. Dan kun je onbezorgd op reis.
Rechtsbijstand Pakket
Met het Rechtsbijstand Pakket van De Internationale heb je een complete dekking voor de meest voorkomende rechtsgebieden.
Berekenen